Opłaty za powtarzanie zajęć - semestr zimowy 2024/2025

Harmonogram wnoszenia opłat na wydziale Fizyki PW:

  • 09.10. − 10.10.2024 r.: naliczanie opłat w USOSie- naliczenia oczekujące widoczne w systemie USOSWeb (zakładka: dla studentów-rozliczenia-salda kont lub Naliczenia oczekujące
  • 12.10. – 20.10.2024 r.: możliwość przesyłania wyjaśnień i podań odnośnie opłat naliczonych w semestrze zimowym wyłącznie przez moduł Podania ePW w systemie USOSWeb („Podanie dotyczące opłat za studia”).

Zgodnie z Zarządzeniem nr 9/2021 Rektora PW (§4 ust.1)  na wniosek studenta, złożony w terminie nie później niż na tydzień przed upływem terminu płatności, możliwe jest rozłożenie płatności na raty lub zwolnienie z części opłaty z tytułu zaliczenia niektórych rodzajów zajęć realizowanych w ramach danego przedmiotu. Prośbę o zmianę wysokości i terminu płatności należy uzasadnić w podaniu. Podanie należy złożyć w systemie USOSWeb w nieprzekraczalnym terminie 20 października 2024 roku.

W przypadku zwolnienia z części opłaty z tytułu zaliczenia części przedmiotu konieczne jest uzyskanie opinii prowadzącego zajęcia w e-podaniu.

O rozłożenie płatności na raty mogą ubiegać się wyłącznie studenci, których należność z tytułu powtarzanych zajęć jest większa niż 500 zł. Rozstrzygnięcie w sprawie wysokości rat i terminu płatności podejmuje Dziekan. W przypadku zgody na rozłożenie płatności na raty, proponowane terminy to: 31.10.2024 r. –  I rata, 30.11.2024 r. – II rata, 31.12.2024 r. – III rata.

  • 26.10.2024 r.: pojawienie się ostatecznych list opłat w systemie USOS - zmiana statusu naliczeń z oczekujących na wymagane - brak możliwości ich korekty

BARDZO WAŻNE: Do 26.10. wszyscy Studenci muszą dokładnie sprawdzić naliczenia i zgłaszać ewentualne potrzeby korekty naliczeń. Po 26.10. br. naliczone kwoty zostaną zaksięgowane do systemu SAP i ich usunięcie/poprawienie jest właściwie niemożliwe.

  • 31.10.2024 r.: TERMIN PŁATNOŚCI – wszystkie opłaty muszą zostać wniesione na indywidualne konto studenta. W przypadku wniesienia opłaty po upływie terminu płatności, zostaną automatycznie naliczone odsetki. 

WAŻNE: Zgodnie z Regulaminem Studiów w Politechnice Warszawskiej (§33 ust.2 pkt.4) Rektor może wydać decyzję administracyjną o skreśleniu z listy studentów w przypadku niewniesienia opłat związanych z odbywaniem studiów.